Contact met ons opnemen?
Kies een onderwerp
>Direct naar onze meldformulieren
Als professional in de gezondheidszorg of jeugdhulp, farmaceutisch bedrijf en/ of fabrikant van medische hulpmiddelen kunt u direct melden met onze digitale meldformulieren.
- In het onderdeel zorgsectoren vindt u per zorgsector specifieke informatie over melden bij de inspectie.
Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur.
- Telefoon: 088-120 50 00 (lokaal tarief)
- E-mail: meldpunt@igj.nl
-
Postadres:
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Postbus 2518
6401 DA Heerlen -
Fax: 088-120 50 01
U kunt buiten kantoortijden voor spoedgevallen terecht op het telefoonnummer van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: 070 – 340 5050. Het ministerie neemt vervolgens contact op met de dienstdoende inspecteur.
Een klacht melden over de gezondheidszorg of jeugdhulp? Dan kunt u terecht bij ons Landelijk Meldpunt Zorg.
Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur. Buiten deze tijden kunt u een email sturen of het contactformulier gebruiken.
- Telefoon: 088-120 50 20 (lokaal tarief)
-
Postadres:
Landelijk Meldpunt Zorg
Postbus 2115
3500 GC Utrecht
Kijk voor alle informatie op ‘Klachten over de IGJ’.
Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur.
- Contactformulier
- T: 088-120 50 00 (lokaal tarief)
- E: meldpunt@igj.nl
-
Postadres:
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Postbus 2518
6401 DA Heerlen -
Aangetekende post:
Stadsplateau 1
3521 AZ UTRECHT -
F: 088-120 50 01
Als u ons belt, dan vragen we uw naam, e-mailadres en telefoonnummer. De gegevens van dit gesprek leggen we vast. Heeft u eerder contact met ons gehad? Houd dan onze reactie bij de hand, die u per e-mail of per brief heeft gekregen. U bent niet verplicht uw persoonsgegevens door te geven.
We leggen deze gegevens vast om de volgende redenen:
- Belt of mailt u ons nog een keer? Dan kunnen wij zien wat er in het eerdere contact besproken is. U hoeft dan niet nog een keer de situatie uit te leggen.
- Kan de medewerker aan de telefoon uw vraag niet beantwoorden? Dan vragen we een andere medewerker uw vraag te behandelen. Het kan zijn dat deze op dat moment niet beschikbaar is. In dat geval geven we uw gegevens door. Op een later moment nemen we contact met u op.
- Vragen en signalen die wij telefonisch ontvangen kunnen we gebruiken voor ons toezicht.
- Als we het nodig vinden om informatie te delen met derden doen we dat altijd geanonimiseerd. Uw persoonsgegevens delen wij niet met anderen zonder uw toestemming.
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
De verwerking van persoonsgegevens door de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, is opgenomen in een AVG- register.
Meer weten over ons privacybeleid? Lees verder op onze privacypagina.
Wilt u contact met ons? Kijk op deze pagina naar de mogelijkheden.
Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens. Voor het uitwisselen van vertrouwelijke informatie en documenten gebruiken wij twee systemen.
- Met de IGJ Rijkscloud kunt u veilig uw vertrouwelijke documenten met ons uitwisselen. Het gebruik van dit digitale uitwisselportaal is gratis.
-
Voor veilig mailverkeer gebruiken wij de veilige mail oplossing ZIVVER. E-mails die u van ons via ZIVVER ontvangt, zien er anders uit dan gewone mail. U herkent onze ZIVVER e-mails aan ons logo en het domein igj.nl in het e-mailadres van de afzender.
Blijf op de hoogte over ons werk, publicaties, vacatures, activiteiten waar we aan bijdragen en meer.
Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS)
Directie OBP, Facturenadministratie
Postbus 16056
500 BB DEN HAAG
Adres
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) heeft een centrale locatie in Utrecht:
het Stadskantoor Utrecht.
Kaart
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)

Stadsplateau 1, 3521 AZ UTRECHT
Afspraak bij IGJ
Informatie voor bezoekers
IGJ bezoeken is alleen mogelijk op afspraak of na een uitnodiging en op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.
- Bezoekers voor IGJ kunnen vanuit de centrale hal in het Stadskantoor met de (rol)trap achterin of de lift rechts in de hal naar de zesde verdieping.
- Daar kunt u zich melden bij de balie. Hier wordt gevraagd naar uw identiteitsbewijs. U ontvangt een oranje keycord met bezoekerspas. Het verzoek is deze zichtbaar te dragen.
- De medewerkers van de balie op de zesde verdieping verwijzen u naar het IGJ-meeting point. Vanaf dit meeting point wordt u naar uw afspraak begeleid door één van onze gastvrouwen of -heren.
Openbaar vervoer
Het Stadskantoor ligt direct naast station Utrecht Centraal aan de kant van de Jaarbeurs. Volg in het station de borden Jaarbeurs. Zodra u het station uitloopt, staat u op het Stadsplateau voor de ingang van het Stadskantoor.
Fiets
Fietsers stallen hun fiets in de bewaakte fietsenstalling Jaarbeursplein. De ingang van het Stadskantoor bevindt zich aan het Stadsplateau. Het Stadskantoor ligt boven deze fietsenstalling en is te bereiken via de (rol)trap of lift.
Parkeren mindervaliden
In de directe omgeving van het Stadskantoor op het Jaarbeursplein zijn parkeerplekken voor mindervaliden.
Vanaf daar gaat u met de lift naar de ingang van het Stadskantoor op het Stadsplateau. Op vertoon van een geldige landelijke invalidenparkeerkaart kunt u ook parkeren op het parkeerterrein van de Jaarbeurs.
Auto
Er is weinig parkeergelegenheid in de directe omgeving. Iemand ophalen bij of wegbrengen naar het Stadskantoor kan via de ‘kiss and ride’-plek (K+R) op het Jaarbeursplein. Leveranciers leveren goederen af via het expeditiehof in de kelder van het Stadskantoor.
De dichtstbijzijnde (betaalde) parkeerterreinen zijn Jaarbeurs P1 t/m P5 of parkeergarage Croeselaan. Voor meer informatie hierover verwijzen we u graag naar de website van de gemeente Utrecht.