Contact met ons opnemen als patiënt, cliënt, naaste of betrokkene
Als u een klacht of vraag hebt over de gezondheidszorg of jeugdhulp, kunt u contact opnemen met het Landelijk Meldpunt Zorg.
Contact met ons opnemen als (zorg)professional
Als u in de gezondheidszorg of jeugdhulp werkt, of bij een farmaceutisch bedrijf of fabrikant van medische hulpmiddelen, vindt u hieronder verschillende mogelijkheden om contact op te nemen met het Informatie- en meldingencentrum van de inspectie.
Voor zakelijke contacten: vragen, opmerkingen, suggesties, toesturen van informatie
Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur.
- Contactformulier
- 088-120 50 00 (lokaal tarief)
- E: meldpunt@igj.nl
-
Postadres:
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Postbus 2518
6401 DA HEERLEN -
Aangetekende post:
Stadsplateau 1
3521 AZ UTRECHT -
F: Met ingang van 30 juni 2022 gebruiken wij alleen nog e-mail en telefoon. Voor het uitwisselen van vertrouwelijke informatie maken wij gebruik van twee systemen: Rijkscloud of Zivver. Meer informatie hierover leest u hieronder.
Hoe gaan we om met telefonisch contact?
Let op: Telefonisch melden is niet mogelijk. Ga hiervoor naar ‘Melden en aanvragen voor professionals’.
Als u ons belt, dan vragen we uw naam, e-mailadres en telefoonnummer. De gegevens van dit gesprek leggen we vast. Heeft u eerder contact met ons gehad? Houd dan onze reactie bij de hand, die u per e-mail of per brief heeft gekregen. U bent niet verplicht uw persoonsgegevens door te geven.
We leggen deze gegevens vast om de volgende redenen:
- Belt of mailt u ons nog een keer? Dan kunnen wij zien wat er in het eerdere contact besproken is. U hoeft dan niet nog een keer de situatie uit te leggen.
- Kan de medewerker aan de telefoon uw vraag niet beantwoorden? Dan vragen we een andere medewerker uw vraag te behandelen. Het kan zijn dat deze op dat moment niet beschikbaar is. In dat geval geven we uw gegevens door. Op een later moment nemen we contact met u op.
- Vragen en signalen die wij telefonisch ontvangen kunnen we gebruiken voor ons toezicht.
- Als we het nodig vinden om informatie te delen met derden doen we dat altijd geanonimiseerd. Uw persoonsgegevens delen wij niet met anderen zonder uw toestemming.
Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
De verwerking van persoonsgegevens door de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd, is opgenomen in een AVG- register.
Meer weten over ons privacybeleid? Lees verder op onze privacypagina.
Veilig vertrouwelijke informatie en documenten uitwisselen
Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens. Voor het uitwisselen van vertrouwelijke informatie en documenten gebruiken wij twee systemen.
- Met de IGJ Rijkscloud kunt u veilig uw vertrouwelijke documenten met ons uitwisselen. Het gebruik van dit digitale uitwisselportaal is gratis.
- Voor veilig mailverkeer gebruiken wij de veilige mail oplossing ZIVVER. E-mails die u van ons via ZIVVER ontvangt, zien er anders uit dan gewone mail. U herkent onze ZIVVER e-mails aan ons logo en het domein igj.nl in het e-mailadres van de afzender.
Professionals in de gezondheidszorg of jeugdhulp, farmaceutische bedrijven, fabrikanten van medische hulpmiddelen.
>Direct naar onze meldformulieren
Als professional in de gezondheidszorg of jeugdhulp, farmaceutisch bedrijf en/ of fabrikant van medische hulpmiddelen kunt u direct melden met onze digitale meldformulieren.
- In het onderdeel zorgsectoren vindt u per zorgsector specifieke informatie over melden bij de inspectie.
Op werkdagen zijn we bereikbaar tussen 09:00 en 17:00 uur.
- Telefoon: 088-120 50 00 (lokaal tarief)
- E-mail: meldpunt@igj.nl
-
Postadres:
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Postbus 2518
6401 DA Heerlen -
Fax: Met ingang van 30 juni 2022 gebruiken wij alleen nog e-mail en telefoon. Voor het uitwisselen van vertrouwelijke informatie maken wij gebruik van 2 systemen: Rijkscloud of Zivver. Hoe dat gaat leest u hieronder.
Veilig vertrouwelijke informatie en documenten uitwisselen
Wij gaan zorgvuldig om met uw gegevens. Voor het uitwisselen van vertrouwelijke informatie en documenten gebruiken wij 2 systemen.
- Met de IGJ Rijkscloud kunt u veilig uw vertrouwelijke documenten met ons uitwisselen. Het gebruik van dit digitale uitwisselportaal is gratis.
- Voor veilig mailverkeer gebruiken wij de veilige mail oplossing ZIVVER. E-mails die u van ons via ZIVVER ontvangt, zien er anders uit dan gewone mail. U herkent onze ZIVVER e-mails aan ons logo en het domein igj.nl in het e-mailadres van de afzender.
U kunt buiten kantoortijden voor spoedgevallen terecht op het telefoonnummer van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport: 070 – 340 5050. Het ministerie neemt vervolgens contact op met de dienstdoende inspecteur.
U heeft een klacht over de IGJ
Kijk voor alle informatie op ‘Klachten over de IGJ’.
Journalisten en media
Blijf op de hoogte over ons werk, publicaties, vacatures, activiteiten waar we aan bijdragen en meer.
De Wet open overheid (Woo) regelt het recht op informatie over alles wat de overheid doet. Het is de opvolger van de Wet openbaarheid van bestuur (Wob).
Als u wilt weten welke informatie bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd beschikbaar is over een bepaald onderwerp, kunt u contact opnemen met de contactpersoon Woo via contactpersoonwoo@minvws.nl
Via deze link kunt u een Woo-verzoek over de IGJ indienen bij het ministerie van VWS. Kijk voor meer informatie op de pagina Wet open overheid (Woo) op Rijksoverheid.nl.
Adres
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) heeft een centrale locatie in Utrecht: het Stadskantoor Utrecht.
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)
Stadsplateau 1, 3521 AZ UTRECHT
Afspraak bij IGJ
De inspectie bezoeken is alleen mogelijk op afspraak of na een uitnodiging en op vertoon van een geldig legitimatiebewijs.
- Bezoekers voor de IGJ kunnen vanuit de centrale hal in het Stadskantoor met de (rol)trap achterin of de lift rechts in de hal naar de zesde verdieping.
- Daar kunt u zich melden bij de balie. Hier wordt gevraagd naar uw identiteitsbewijs. U ontvangt een oranje keycord met bezoekerspas. Het verzoek is deze zichtbaar te dragen.
- De medewerkers van de balie op de zesde verdieping verwijzen u naar het IGJ-meeting point. Vanaf dit meeting point wordt u naar uw afspraak begeleid door één van onze gastvrouwen of -heren.
Openbaar vervoer
Het Stadskantoor ligt direct naast station Utrecht Centraal aan de kant van de Jaarbeurs. Volg in het station de borden Jaarbeurs. Zodra u het station uitloopt, staat u op het Stadsplateau voor de ingang van het Stadskantoor.
Fiets
Fietsers stallen hun fiets in de bewaakte fietsenstalling Jaarbeursplein. De ingang van het Stadskantoor bevindt zich aan het Stadsplateau. Het Stadskantoor ligt boven deze fietsenstalling en is te bereiken via de (rol)trap of lift.
Parkeren mindervaliden
In de directe omgeving van het Stadskantoor aan de Mineurslaan zijn parkeerplekken voor mindervaliden. Bekijk de kaart met actuele parkeerinformatie voor mindervalide op de website van de Gemeente Utrecht.
Vanaf daar kunt u met de lift naar de ingang van het Stadskantoor op het Stadsplateau.
Auto
Er is weinig parkeergelegenheid in de directe omgeving. Iemand ophalen bij of wegbrengen naar het Stadskantoor kan via de ‘kiss and ride’-plek (K+R) op het Jaarbeursplein. Leveranciers leveren goederen af via het expeditiehof in de kelder van het Stadskantoor.
De dichtstbijzijnde (betaalde) parkeergarage is Garage Croeselaan. Voor meer informatie hierover kunt u terecht op de website van de gemeente Utrecht.
