Contact

De website van het Landelijk Meldpunt Zorg geeft advies en informatie aan mensen met vragen en klachten over de kwaliteit van zorg. Dat kan gaan over een zorgverlener, maar bijvoorbeeld ook over een medicijn of medisch hulpmiddel. Als u het antwoord op uw vraag niet kunt vinden op deze website of als u behoefte heeft aan persoonlijk advies bij het indienen van een klacht, kunt u telefonisch, per contactformulier of per post contact met het LMZ opnemen.

Klacht over zorgaanbieder melden

U kunt een klacht over een zorgaanbieder melden via het contactformulier.

Brief

U kunt schrijven naar:

Landelijk Meldpunt Zorg
Postbus 2115
3500 GC Utrecht

Telefonisch

U kunt ons bellen op telefoonnummer 088 - 120 50 20 (lokaal tarief). Het Landelijk Meldpunt Zorg is op werkdagen bereikbaar tussen 09.00 en 17.00 uur.

Bent u zorgverlener?

Neem dan contact op met het meldpunt van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Het Meldpunt IGJ is op werkdagen van 09.00 - 17.00 uur bereikbaar via telefoonnummer 088 - 120 5000. Of stuur een e-mail naar meldpunt@igj.nl.

Contactformulier Landelijk Meldpunt Zorg

U wilt een klacht melden

Wilt u contact over uw klacht? *

Om contact met u op te nemen hebben we onderstaande gegevens van u nodig.

Aanhef

U kunt ook anoniem uw klacht melden.

Als u uw telefoonnummer doorgeeft, kunnen we u eventueel bellen als we vragen hebben over uw klacht.

U kunt zowel een datum invullen als een periode.

Geef een zo duidelijk mogelijke omschrijving van uw klacht. Wanneer uw klacht over een geneesmiddel of medisch hulpmiddel gaat, vul dan ook de naam van het product en de fabrikant in. Omschrijf uw klacht in maximaal 3000 tekens.

Gaat uw klacht over uzelf als patiënt/cliënt of over iemand anders? *

U wilt een vraag stellen

Omschrijf uw vraag in maximaal 3000 tekens.

Wij geven bij voorkeur telefonisch advies zodat we ook aanvullende vragen kunnen stellen.

Aanhef
avg-nl

Informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens

We gebruiken uw gegevens om uw vraag te beantwoorden of uw klacht te registreren. Uw informatie wordt niet met derden gedeeld. Klachten registeren we in een signaaloverzicht voor de inspecteurs van IGJ. Hierin staan niet uw naam of contactgegevens. Wel de namen van zorgaanbieders of fabrikanten waarover uw klacht gaat. Als er aanleiding is om uw gegevens langer te bewaren vragen we daarvoor eerst uw toestemming.

Waarom worden deze gegevens gevraagd?

We hebben uw gegevens nodig om uw vraag te beantwoorden en passend advies te kunnen geven. Of om (telefonisch) contact op te nemen naar aanleiding van uw vraag of klacht. Deze gegevens bent u niet verplicht om in te vullen. U mag uw klacht ook anoniem aan ons melden.

Op welke manier worden uw gegevens verwerkt?

Wij gebruiken uw gegevens om uw vraag te beantwoorden of klacht te registreren. Uw vraag wordt door onze eigen medewerkers beantwoord. Uw gegevens worden niet met derden gedeeld.

Hoelang bewaren wij uw gegevens?

Wij bewaren uw persoonsgegevens twee jaar. Dit is de termijn die in de Archiefwet is vastgesteld.

Wat zijn uw rechten?

Meer informatie over uw rechten vindt u op de pagina 'Privacy' (link opent in nieuw tabblad).

Akkoordverklaring *