Nieuw meldproces Meldpunt geneesmiddelentekorten en –defecten

Het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen (CBG) en de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) gaan vanaf 1 januari 2022 veranderingen doorvoeren in de manier van melden via het Meldpunt geneesmiddelentekorten en –defecten. Deze veranderingen zijn nodig om de veiligheid en gebruiksvriendelijkheid van het Meldpunt te verbeteren.

Update 15 december 2021 Door onvoorziene omstandigheden is de planning van het nieuwe meldproces gewijzigd. Door deze wijziging zijn deadlines verplaatst. Graag informeren wij u over de nieuwe planning:

  • U kunt tot 10 januari 2022 een geautoriseerd contactpersoon van uw organisatie aanmelden
  • De geautoriseerde contactpersoon wordt gevraagd om uiterlijk 14 januari 2022 melders aan te melden via het nog te ontvangen registratieformulier
  • Het nieuwe formulier en de nieuwe mogelijkheden binnen het meldpunt zijn vanaf vrijdag 21 januari te gebruiken. Dit is alleen van toepassing als u de stappen hiervoor heeft gevolgd
  • Het oude formulier is tot 11 maart 2022 beschikbaar

Om de veiligheid en gebruiksvriendelijkheid van het meldproces te optimaliseren, zijn er verschillende veranderingen binnen het meldpunt. Zo kunt u in het nieuwe meldpunt bestaande meldingen aanpassen en kopiëren, en een overzicht opvragen van alle meldingen. Om toegang te krijgen tot het nieuwe meldpunt is het belangrijk dat u of één van uw collega’s de volgende stappen doorloopt.

Om het nieuwe meldpunt vanaf 1 januari 2022 direct te kunnen gebruiken, vragen we u deze twee stappen te ondernemen vóór 23 december 2021.

Meer informatie

Heeft u vragen over de nieuwe werkwijze? Dan kunt u contact opnemen met het: 

Telefonisch te bereiken op werkdagen van 09:00 tot 17:00 uur op telefoonnummer
088 120 50 000.