Bij de IGJ bekijken het afdelingshoofd, de teamcoördinator en de afdeling Personeel & Organisatie zorgvuldig en met aandacht jouw sollicitatie. Binnen een week na de sluitingsdatum van een vacature krijg je van ons bericht of wij je al dan niet uitnodigen voor een gesprek. We nemen hiervoor de tijd omdat wij met zorg alle sollicitaties willen lezen.
Nodigen wij jou niet uit voor een gesprek, kijk dan of wij nog andere passende vacatures hebben openstaan. Staat deze er niet tussen, word dan lid van onze LinkedIn-pagina. Wij plaatsen al onze vacatures ook op LinkedIn, zo blijf je op de hoogte.
In de vacature staat de datum van het eerste gesprek aangegeven, zodat voor iedereen duidelijk is wanneer het sollicitatiegesprek plaatsvindt. Staat de datum niet in de vacature opgenomen? Dan nemen wij contact met jou op om in overleg een sollicitatiegesprek in te plannen óf om een moment af te spreken dat ons beiden uitkomt.
Je ontvangt van ons de uitnodiging per mail met de datum, tijd, locatie en de medewerkers waarmee je het gesprek hebt.
Je bent uitgenodigd voor het eerste gesprek. Dat betekent dat wij jou graag beter leren kennen, maar ook dat wij jou in de gelegenheid willen stellen om ons beter te leren kennen. We zijn benieuwd wie je bent, wat jouw motivatie is om voor de IGJ te komen werken en we bespreken jouw eerdere ervaringen. We gaan in op de vaardigheden die je nodig hebt voor deze functie. Daarnaast krijg jij de gelegenheid om jouw vragen aan ons te stellen. Zo komen we er met elkaar uit of dit de geschikte functie voor jou is. Het eerste gesprek heb je met een HR-adviseur, de teamcoördinator en een collega van het team waar jij komt te werken.
Hebben we allebei het eerste gesprek positief ervaren? Dan willen we je uitnodigen voor een tweede gesprek.
In het tweede gesprek bespreken gaan we dieper in op de inhoud van de functie, de omgeving waarin je komt te werken en hebben we het natuurlijk met jou over jou. Uiteraard krijg jij de gelegenheid om ook hier je vragen te stellen. Met elkaar komen we erachter of jij de geschikte kandidaat bent voor de functie.
Het tweede gesprek heb je met het afdelingshoofd, een collega van de afdeling waar je komt te werken en/of een collega/manager van een andere afdeling.
Voor een aantal functies is het assessment een onderdeel van de sollicitatie. Het gaat hier om leidinggevende functies en de functies Coördinerend Specialistisch Inspecteur en de Senior Inspecteur en manager. Dit assessment maak je bij een assessmentbureau.
Solliciteer je voor de functie van Senior Inspecteur? Dan maak je het assessment na het tweede gesprek. Het assessmentrapport wordt dan gebruikt bij jouw inwerktraject.
Voor de functie van Coördinerend Specialistisch Inspecteur maak je het assessment tussen het eerste en het tweede gesprek. Tijdens het tweede gesprek wordt je assessmentrapport besproken.
De assessmentdag bestaat over het algemeen uit:
een interview
een intelligentietest
eventueel aanvullende tests
een of meer praktijksimulaties, zoals een rollenspel of serious game
een eindgesprek met terugkoppeling over de assessmentdag
Wij leggen je ons salaris-aanbod en arbeidsvoorwaarden voor en verwelkomen jou graag als onze nieuwe collega. Wij zorgen ervoor dat op jouw eerste dag alle benodigde apparaten, zoals een laptop en telefoon, aanwezig zijn. We melden je aan voor onze introductiebijeenkomsten om jou nader kennis te laten maken met ons werk, de organisatie en alle andere nieuwe collega’s.
Zo ontvang je een uitnodiging voor de driedaagse ‘Welkom bij IGJ’ cursus. Start je als inspecteur bij IGJ? Dan volg je zo snel mogelijk na je indiensttreding een inspecteursopleiding van 1 jaar. Binnen je afdeling waar je gaat werken krijg je een mentor toegewezen die jou de eerste periode wegwijs zal maken binnen de IGJ.
Arbeidsvoorwaarden
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd maakt onderdeel uit van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Wij zijn een Rijksoverheidorganisatie en onze arbeidsvoorwaarden staan in het Algemeen Rijksambtenarenreglement (ARAR) en het Bezoldigingsbesluit Burgerlijke Rijksambtenaren 1984 (BBRA 1984). In het BBRA 1984 zijn de salarisschalen geregeld.
Op Rijksoverheid.nl vind je regelingen terug omtrent je aanstelling, salaris, vakantie en verlof, en ontslag.
Voordelen
Bij de IGJ werken wij vanuit vertrouwen. Dit doen wij zowel in ons werk als toezichthouder naar de zorgorganisaties en –professionals toe als naar onze eigen medewerkers. We werken flexibel, wat inhoudt dat wij resultaatgericht en tijd en plaats onafhankelijk werken. Dat faciliteren wij met een laptop en telefoon.
Woon-werk-verkeer en zakelijke reizen met het OV worden volledig vergoed. Ga jij op inspectie? Dan reis je eerste klas. De IGJ is gevestigd in het stadsdeelkantoor van de gemeente Utrecht. Dit kantoor bevindt zich naast Utrecht Centraal Station aan de kant van de Jaarbeurs. Wij zitten op de 17e t/m 21ste verdieping, waar wij een prachtig uitzicht over Utrecht hebben.
Wij vinden het belangrijk dat jij je werk goed kan doen. Je krijgt bij ons ruimte voor persoonlijke groei, reflectie en wij investeren in jouw ontwikkeling en opleiding.
Binnen de rijksoverheid stimuleren wij mobiliteit. Ben jij toe aan een volgende stap in je loopbaan, horizontaal of verticaal? Dan kan je altijd solliciteren zowel bij de eigen organisatie als bij andere Rijksonderdelen.