Voorbeeld klachtbrief
Hieronder staat een tekst die u kunt gebruiken als voorbeeld wanneer u een brief met uw klacht naar de zorgaanbieder wilt sturen .
Aan <naam zorgaanbieder>
<Adres>
<Postcode en plaats>
<Plaatsnaam, datum>
Betreft: klacht over <naam zorgaanbieder>
Geachte mevrouw/meneer,
Ik ben op <datum of periode van uw behandeling> behandeld door <naam zorgaanbieder>. Over deze behandeling ben ik niet tevreden. Mijn klacht gaat over het volgende:
<Geef hier een korte en feitelijke beschrijving van de klacht, bijvoorbeeld:
- over wie/wat gaat de klacht?
- met wie heeft u over uw klacht gesproken?
- wanneer was de situatie waarover u klaagt?
- wat is er gebeurd?
- waren er anderen bij betrokken?
- is het een klacht van uzelf of klaagt u namens iemand anders?
Geef ook aan wat u wilt bereiken. Bijvoorbeeld dat u herhaling, voor uzelf of een ander, wilt voorkomen. Of dat u een excuus wilt.>
Hierbij verzoek ik u de klacht in behandeling te nemen.
Graag ontvang ik van u informatie over de verdere gang van zaken. Ik ben bereid om de klacht mondeling toe te lichten.
Met vriendelijke groet,
<Uw handtekening>
<Uw naam>
<Uw adres>
<Uw postcode en woonplaats>
<Uw telefoonnummer>
Bijlage: <voeg hier eventueel kopieën van belangrijke stukken toe>